مجید رستمی ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ 0 نظر

نقش مشاور املاک در قیمت اجاره واحد مسکونی،قیمت فروش و اجاره هر متر آپارتمان در منطقه 9

کلاهبرداری با ترفند ثبت آنلاین قرارداد اجاره‌خانه

قیمت هر متر آپارتمان در منطقه 9 – مشاورین املاک ویرا، مشاور املاک منطقه 9 و 10

رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی در خصوص کلاهبرداری از صاحب‌خانه‌ها و مستاجران به بهانه ثبت آنلاین قرارداد اجاره منزل در سامانه ملی املاک و اسکان کشور، بدون مراجعه به بنگاه‌ها هشدار‌داد.

وب سایت پلیس فتا

در روزهای اخیر دولت جهت ساماندهی وضعیت املاک استیجاری امکان ثبت قرارداد اجاره نامه را به صورت آنلاین برای موجر(مالک) ایجاد نموده است. در این مقاله ما به کارکرد مشاورین املاک در خصوص اجاره املاک می پردازیم.

نقش مشاور املاک در قیمت گذاری املاک اجاره ای چیست؟

مدیران املاک و مشاوران با سابقه، به خوبی به خاطر می آورند که در گذشته نه چندان دور قیمت گذاری املاک به صورت انحصاری توسط مشاورین املاک انجام می گردید. در ده سال گذشته رشد تکنولوژی و ایجاد بسترهای مدرن در شبکه اینترنت، روش های بازاریابی را به طور کامل دچار تغییر کرد.

ایجاد پلتفرم های متنوع و شبکه های اجتماعی موجب گردید قیمت گذاری املاک که در گذشته توسط مشاورین املاک انجام می شد و مورد تایید طرفین قرار داد بود به مرور زمان بر اساس قیمت های بازار و توسط مالکین با مقایسه قیمت املاک متنوع موجود در بازار بدون نگاه تخصصی یک مشاور املاک انجام پذیرد.

مالک با مراجعه به یکی از اپلیکیش های متعدد از قبیل دیوار، شیپور و … بر اساس برداشت خود از ارزش ملک اقدام به قیمت گذاری نموده و از آنجایی که بر اساس قوانین مرتبط با فقه قیمت گذاری اموال مردم توسط خودشان پذیرفته شده می باشد دولت نمی تواند نقشی در آن داشته باشد.

امروز مشاور املاک در کمتر از 20 درصد املاک اجاره ای می تواند قیمت گذاری انجام دهد، این میزان تاثیر گذاری نیز با رعایت و توجه به خواسته مالک امکان پذیر است.

سیاست های حمایتی دولت از مستاجران چه تاثیری داشته است؟

با توجه به شرایط بازار مسکن، عدم تولید مسکن به اندازه مورد نیاز و کوچ سرمایه ای مداوم بین بازارهای بورس، ارز و مسکن و تورم بسیار بالا هزینه های زندگی، میزان افزایش اجاره بهاء مسکن امروزه خارج از توان اغلب مستاجر ها در شهر تهران است.اما رویکرد سازمان های دولتی و تاثیرگذار در این حوزه به جای حل مساله معمولا با تغییر صورت مساله همراه بوده که نه تنها تاثیر مثبتی بر کاهش هزینه اجاره بهاء نداشته بلکه بارها موجب سخت تر شدن شرایط سکونت مستاجران گردیده است.

با تعیین سقف افزایش اجاره بهاء املاک مسکونی که به عنوان راهکار حمایتی از مستاجران در شرایط کرونایی آغاز گردید و چند سالی از اجرای آن می گذرد ما شاهد افزایش بیش از 5 برابری قیمت هر متر آپارتمان و نرخ اجاره بهاء مسکن استیجاری طی 3 سال گذشته بوده ایم.

چنانچه قیمت اجاره هر متر مربع مسکن استیجاری نوساز فول امکانات در مناطق شمالی و درجه یک منطقه 9 تهران(خیابان دکتر هوشیار، محله های شمالی استاد معین:خیابان میرقاسمی، نجارزادگان و لعل آخر) که در سال 1398 دو میلیون تومان بود امروز به بیش از 10 میلیون تومان در هر متر مربع افزایش یافته است.


در این ارتباط بخوانید:

پیام بگذارید