مجید رستمی ۷ تیر ۱۴۰۲ 0 نظر

درآمد کمیسیون مشاور املاک، هزینه های یک دفتر املاک چقدر است ؟

درآمد کمیسیون مشاور املاک

درآمد کمیسیون مشاور املاک – در این مقاله به هزینه ها و حاشیه سود سالانه مشاورین املاک می پردازیم.

  1. درآمد و کمیسیون مشاور املاک چقدر است؟

    حقوق مشاور املاک به صورت کمیسیون از قراردادهای فروش و اجاره پرداخت می گردد.کمیسیون پرداختی به مشاورین املاک، بین 40 تا 50 درصد از مبلغ دریافتی از قرارداد منعقد شده است.

  2. کمیسیون مشاور املاک چگونه محاسبه می شود؟

    عرف کمیسیون مشاور املاک بابت قرارداد فروش، بین 0.5 درصد تا 1 درصد از ارزش معامله است. نرخ مصوب اعلامی توسط اتحادیه مشاوران املاک 0.25 درصد از ارزش معامله است.

  3. هزینه های تبلیغاتی یک دفتر املاک چقدر است ؟

    هزینه های تبلیغات و بازاریابی وابسته به روش های اجرایی هر دفتر و مشاور متفاوت است. از هزینه های آگهی در سایت های متنوع مانند: دیوار، شیپور، کلید، دلتا تا هزینه طراحی و راه اندازی سایت، شبکه های اجتماعی، کارت ویزیت، پاکت، تابلو سر درب و … برخی از هرینه های جاری تبلیغات و بازاریابی دفاتر املاک است.
    هزینه های مرتبط با آگهی در سال 1402 بیش از 80 درصد افزایش یافته است.به طور میانگین بین 10 تا 15 درصد از درآمد یک دفتر املاک صرف هزینه های تبلیغات می گردد.

  4. چه میزان از درآمد دفتر املاک صرف هزینه های مالیاتی می گردد؟

    با قوانین جدید مالیاتی مشاورین املاک موظف به اخذ 9 درصد ارزش افزوده از مبلغ کمیسیون قرارداد و پرداخت آن در پایان هر فصل هستند.
    علاوه بر مالیات ارزش افزوده، مالیات عملکرد سالانه یکی دیگر از انواع مالیات است که مشاوران املاک موظف به پرداخت آن تا پایان خرداد هر سال می باشند. مالیات عملکرد بین 8 تا 24 درصد از درآمد هر دفتر املاک را شامل می گردد.

  5. چند درصد از درآمد دفتر املاک صرف هزینه های جاری می گردد؟

    هرینه های جاری یک دفتر املاک با توجه به حجم کار، لوکیشن، نوع مالکیت محل فعالیت، خدمات و امکانات ارائه شده متفاوت بوده و دستکم 10 درصد از درآمد دفتر املاک است.

زمان تخمینی مطالعه: 2 دقیقه


پیام بگذارید