مجید رستمی ۳۰ دی ۱۴۰۱ 0 نظر

مشاور املاک حرفه ای، چگونه به یک مشاور املاک حرفه ای تبدیل شویم؟

مشاور املاک حرفه ای

آموزش مشاور املاک حرفه ای: در این نوشتار در خصوص آموزش مشاور املاک و تبدیل شدن به مشاور املاک حرفه ای چند نکته کلیدی را که نتیجه تجربه و مطالعات ما در مشاورین املاک ویرا است در اختیار شما قرار می دهیم.

1.مشاور املاک در ابتدای مسیر، مشتری محور است. جهت رسیدن به فروش و درآمد بر روی مشتری تمرکز می کند.

2.مشاور املاک حرفه ای شروع به لیست کردن فایل های اختصاصی می کند.مشاوران املاک حرفه ای کمتر از 5 درصد مشاوران املاک را تشکیل می دهند.

3.ارزش هر “فایل اختصاصی” بیش از “یک معامله” است! هر فایل اختصاصی می تواند بیش از یک معامله را برای مشاور تضمین می کند و مسیر “برند شدن” مشاور را تضمین می کند.

4.وقتی شما یک فایل اختصاصی را با همکاران به اشتراک می گذارید، تیمی از مشاوران املاک با شما همکاری می کنند و این به معنی تضمین انجام معاملات شما است.

5.مشاور املاک حرفه ای “فصلی” معامله نمی کند و درآمد حاصل در “بازار رکود” و “رونق” تفاوت چشمکیری ندارد.

6.مشاور املاک حرفه ای “7 روز هفته” را تمام وقت کار می کند، کار سختی است؟! کسب درآمد عالی یک رویا است و برای رسیدن به رویا باید به سختی کار کرد.

7.ارائه خدمات حرفه ای یکی از مهمترین پیش نیازهای تبدیل شدن به مشاور حرفه ای از میان بخش های پنج گانه (1. فایل یابی 2.ترغیب مشتری 3.تبدیل مشتری ترغیب شده به مشتری واقع4.ارائه خدمات حرفه ای(کسب رضایت مشتری) 5.”هماهنگی کمیسیون”) است.

8. “از ترافیک بالای رقبا نگران نشوید” کمتر از 20 درصد مشاوران املاک بیش از 2 سال در شغل مشاور املاک باقی می مانند و کمتر از 5 درصد مشاوران املاک فرصت تبدیل شدن به “مشاور حرفه ای” را پیدا می کنند.

9.مشاور املاک حرفه ای اهداف خود را مشخص وبرای رسیدن به آن برنامه ریزی می کند.نیاز به مشورت دارید؟ کافی است وارد اتاق شوید.

10.برای برنامه ریزی شخصی از تجربیات ما استفاده کنید، مسیرهایی که پیش از این طی شده اند، هدف گذاری شما را ساده تر می کند.

11.آگهی رقبا را با دقت پیگیری کنید، یک مشاور حرفه ای از روی مشخصات آگهی رقبا حتی اگر فیک باشد، به اطلاعات بسیاری از تحلیل شرایط بازار تا وضعیت رقبا و فایل های پشتیبان آگهی های فیک می رسد.

12. مشاوران حرفه ای مورد احترام قرار می گیرند، دلیل آن این است که مشاور املاک حرفه ای برای کسب احترام تلاش می کند، با کمک کردن و راهنمایی به همکاران جایگاه خود را تعریف می کند و با سایر همکاران صادقانه و با احترام برخورد می کند.

13.برای “ترغیب مشتری” و تبدیل “مشتری ترغیب شده”” به مشتری خریدار نیاز به سطحی از اطلاعات و دانش ملکی دارید که بیش از آگاهی مشتریان است.اغلب مشاوران اطلاعات کمی از شرایط بازار و املاک دارند و این به صورت پیش فرض در ذهن مشتریان به عنوان یک اصل درج شده  است(مشاوران املاک آگاهی و سواد مناسبی ندارند و اغلب در حدود متقاضی مطلع هستند پس نمی توانند نقش مشاور را ایفا کنند )

14.یکی از اصول ثابت شده در بازار املاک این است: تاریخ دوباره تکرار می شود. پس با مطالعه اطلاعات بازار که ما سعی می کنیم به صورت مداوم در اختیار همکارارن قرار دهیم می توانید شرایط بازار را تا حدودی پیش بینی نمائید.

15.مشاور حرفه ای فضای شغلی خود را ملتهب نمی کند، برای کسب سهم بیشتر از بازار جنگ به راه نمی اندازد و در آرامش برای رسیدن به اهداف تلاش می کند و اهداف خود را با کمک گرفتن از مجموعه در دسترس می بیند.

در مقاله آموزش مشاور املاک حرفه ای ما به تکاتی در خصوص مشخصه های مشاور املاک حرفه ای اشاره کردیم.


در این ارتباط بخوانید:

روانشناسی معاملات املاک

نرخ معاملات مسکن منطقه 9 در بهار 1402، آپارتمان در منطقه 9 متری چند؟

جهت ساختمان چه تاثیری در نورگیری، آفتاب گیری آپارتمان دارد؟

قیمت آپارتمان منطقه 9 تهران اسفند 1401

زمین کلنگی در خیابان آزادی، محله استاد معین منطقه 9

با افزایش قیمت مسکن تهران در پایان سال 1401 چه کنیم؟

پیام بگذارید